National Repository of Grey Literature 29 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Optimal Route Planning for Electric Vehicles
Juřík, Tomáš ; Franek, Lešek (referee) ; Fiedler, Petr (advisor)
In this work we present algorithms that are capable of calculating paths to destination for electric vehicles. These paths can be based on the simple metrics such as the distance, time or the paths can be based on more advanced metric such as the minimum energy demanding metric. This metric is parameterizable by the physical construction of the electrical vehicle. We also propose a new algorithm that computes energy optimal paths that are more acceptable by the driver, because it also takes into consideration the time metric while computing the path.
Technologies for storing electrical energy in electric vehicles
Zdražil, Marek ; Walek, Agata (referee) ; Langerová, Petra (advisor)
Tato bakalářská práce je zaměřena na technologie pro ukládání elektrické energie, s důrazem na jejich použití v elektrických vozidlech. První kapitola se zabývá historickým vývojem technologií pro ukládání elektrické energie a jejich použitím v prvních elektrických vozidlech. Dále popisuje elektrická vozidla, která byla sporadicky vyráběna v průběhu dvacátého století, až po devadesátá léta, kdy tato technologie opět nabyla na atraktivitě. V další části nalezneme rozdělení současných elektromobilů a zástupce těchto kategorií mezi automobily vyráběnými v současnosti. Třetí část se věnuje technologiím používaným v současnosti, či nedávné minulosti. Následně je uveden přehled technologií, které by mohly do budoucna nahradit současné systémy, nebo dokonce konvenční spalovací motory.
Application of Sustainable Development Concept as a Factor of International Competitiveness
Kolmosová, Lucia ; Kojdová, Zuzana (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Tato diplomová práce se zaměřuje na aplikaci koncepce udržitelného rozvoje ve firmě Volkswagen Slovakia na posílení její konkurenceschopnosti. Automobilová společnost je analyzována jako hráč v odvětví udržitelné mobility a její současná strategie je zhodnocena v zmyslu udržitelnosti. Na základě nejrelevantnějších aspektů analytické části je navržena řada doporučení, které by měli podpořit působení firmy v oblasti výroby elektrických vozidel a poskytování transportních služeb a které by měli přispět k dosažení eko-konkurenční výhody v daném odvětví.
Electric cars as the ecological future of transport
Mironova, Alexandra ; Walek, Agata (referee) ; Jašková, Jana (advisor)
Cílem této bakalářské práce je popsat elektrické dopravní prostředky s ohledem na jejich vliv na životní prostředí v porovnání s běžnými dopravními prostředky. V úvodu práce porovnává běžná auta a elektromobily a jejich vliv na životní prostředí. V další kapitole je popsáno historické pozadí elektromobilu. Následující část vypraví o několika typech elektromobilu a popisuje jejich vlastnosti. Poslední kapitola vysvětluje vliv na životni prostředí a návrhy pro zlepšeni ekologické situace.
EV smart charging and BESS in increasing the PV hosting capacity of distribution networks
Filip, Robin ; Lehtonen, Matti (referee) ; Paar, Martin (advisor)
Diplomová práce se zabývá dopadem nabíjení elektrických vozidel a bateriových úložišť na schopnost distribučních sítí nízkého napětí absorbovat fotovoltaické systémy. Převážně venkovské, příměstské a převážně městské regiony s různými stupni penetrace nekontrolovaně i kontrolovaně nabíjených elektromobilů jsou analyzovány Monte Carlo simulacemi. Hostingová kapacita je také analyzována, jestliže jsou elektrická vozidla jak nahrazena, tak doplněna domácími bateriovými úložišti. Práce je zakončena krátkou analýzou využitelnosti BESS.
Application of Ultracapacitors in Traffic Systems
Kalina, Emil ; Vorel, Pavel (advisor)
The work deals with relatively new components allowing electric energy accumulation – ultracapacitors. It focuses on their application in traffic systems – in independent electric vehicles. Design and verification of a system with ultracapacitor and DC/DC adaptive converter was done. Control of the adaptive converter modifies very positively the time wafeform of the traction accumulator current during the drive cycle. The designed connection of ultracapacitor and DC/DC converter implemented in the drive structure of experimental electric vehicle with induction machine contributes to increment the action radius of the vehicle by 16% (determined by experimental verification). This result was achived particularly by limitation of traction accumulator current peaks, And by more effective storage of energy gained by recuperative braking of the vehicle as well. The core of the system is a control of the adaptive converter in order to provide an active filtration of the accumulator’s current to its long-period mean value, i.e. elimination of current (power) peaks. These are caused by acceleration from non-zero initial vehicle speed or by recuperative braking. This is done by a subsidiary current loop. The converter has a superior voltage regulation loop, which sets in long-time period the voltage of ultracapacitors to the proper value – indirectly dependent on the speed of the vehicle. This ensures the appropriate energy management of the ultracapacitor. In the following, properties of test set of ultracapacitors were verified. Finally, methods of suppression of capacity variability influence in series connection of these components were compiled and critically reviewed.
Aspekty elektromobility v podmínkách evropského trhu
Sedláček, Tomáš
The bachelor thesis deals with the issue of electric vehicles in Europe. In the practical part, the closer attention was focused on the level of use of electric vehicles in comparison with cars with internal combustion engines. Furthermore, the thesis focuses on the issue of the development of charging points infrastructure along with the number of newly registered EVs. The price development of specific vehicles in relation to the demand for these vehicles has not been neglected. Finally, proposals are outlined that can lead to an increase in the availability and use of electric vehicles.
Recycling modern cars
Borik, Matúš ; Charvát, Pavel (referee) ; Štětina, Josef (advisor)
Zem čelí nadmernému prekračovaniu recyklačných limitov organických a anorganických surovín, čo spôsobuje nedostatočnú absorpciu skleníkových plynov. Automobilový priemysel sa v posledných desaťročiach rapídne rozbehol a má na tom svoj podiel. Významný negatívny vplyv na rast výroby automobilov má ťažba zdrojov, ktorá prináša niekoľko environmentálnych problémov, ako je vyčerpanie zdrojov, neudržateľnosť životného prostredia, ktorá vedie ku globálnemu otepľovaniu, a zdravotné problémy spojené s ťažbou zdrojov a výrobou automobilov. Ak sa má udržať úroveň používania automobilov, hlavným riešením je zamerať sa na recykláciu a výrobu ekologických vozidiel. Výskum recyklačných metód moderných vozidiel a ich analýza je zameraním tejto bakalárskej práce, ktorej konkrétnym cieľom poskytnúť náhľad rôznych typov recyklačných postupov. Prvá časť sa zaoberá všeobecnými princípmi recyklácie a recykláciou vozidiel po častiach. Následne práca presúva svoju pozornosť na obnoviteľné zdroje a ich využitie v automobilovom priemysle (elektromobily) a recykláciu moderných automobilov vyradených z prevádzky. Posledná časť prináša bližší pohľad na možnosti skladovania energie z obnoviteľných zdrojov, špecificky na vodíka (H2), jeho využitie v palivových článkoch, recykláciu vodíkových automobilov a budúcnosť pohonu. Práca konzultovaná s expert inžinierom danej oblasti.
Noise generator for electric cars
Sleiman, Adham ; Horák, Aleš (referee) ; Bazala, Jiří (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá mnohostrannými aspekty generování hluku u elektrických vozidel. Prozkoumává předpisy, průmyslové postupy a představuje inovativní modely generování hluku, které posouvají naše porozumění této se objevující problematice. Výsledky výzkumu mohou vést k vývoji tišších a udržitelnějších elektrických vozidel, přispívajících k pozitivnímu uživatelskému zážitku a harmonickému soužití s životním prostředím.
Environmental and Health Benefits of Electromobility
Sanetrník, Michal ; Bendl, Jiří (advisor) ; Hůnová, Iva (referee)
This bachelor thesis focuses on the health and environmental benefits of electromobility. The main objective of this thesis is to describe the current health and environmental risks of emissions from combustion engine vehicles and to determine whether electric vehicles eliminate these risks. The secondary objective is to evaluate the effectiveness of current emission regulations in automotive transportation. The first part of this thesis describes the current state of air pollution, sources of pollution, exposure and health impacts on the population. The second part is dedicated to electric vehicles and vehicles with combustion engines, and compares their health and environmental impacts. The output of this thesis is that combustion engine vehicles contribute to more than four million premature deaths worldwide each year, accelerate global climate change, damage the ozone layer, contribute to acidification, eutrophication, and negatively affect vegetation and pollinators. For these reasons, it is necessary to switch to a health and environmentally friendly alternative. Battery electric vehicles appear to be a suitable replacement in all areas covered by this thesis, especially if their implementation is accompanied by a transition to renewable sources. Keywords air polution, emissions, premature...

National Repository of Grey Literature : 29 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.